Friday, February 5, 2010

Seadrill tiedottaa (varoittaa)

SDRL - Comments to the fourth quarter 2009 results

In the third quarter 2009 report certain operational events impacting the fourth quarter performance were addressed. This included downtime related to the repair work on the deepwater unit West Hercules following a typhoon in the South China Sea that put the rig out of work for most of October and a three week yard-stay for the harsh environment deepwater drillship West Navigator. In the aftermath of the yard-stay, West Navigator has experienced one week of downtime in December as well as approximately 30 days downtime in January/February 2010 due to adjustment of various surveyed equipment. The semi-submersible rig West Alpha completed a mandatory survey mid October in line with original budget. The rig received compensation from the charterer for the yard-stay period. In connection with these yard-stays a US$15 million charge related to repair and maintenance work will be taken in the Income Statement. Furthermore, in December, the deepwater semi West Sirius incurred approximately 18 days of downtime related to BOP challenges. The harsh environment semi-submersible rig West Venture completed a short yard-stay for installation of third party equipment in connection with its operation on the Troll field in Norway this week. The rig has been on dayrate during the yard-stay. There has not been any other significant downtime period that has influenced the utilization of the operating fleet in the fourth quarter 2009 or so far in the first quarter 2010.


Navigatoria lukuunottamatta ei suuremman luokan ongelmia. Atlaksesta saatu korvaus ja voitto kompensoi tuloja nelos kvartaalin osalta.
Geminille ei vielä ole ilmeisesti saatu sopimusta, johto on aiemmin ennakoinut että sopimus saataisiin tämän vuoden ensimmäisen neljänneksen lopppuun mennessä.

5 comments:

Anonymous said...

Eipä tuossa mitään kauheaa kyllä ollut.

Anonymous said...

Geminiä varmaan yritetään bookata Brasseihin tai GOMille???

Spicer said...

Brasilia, Meksiko(Pemex) tai Länsi-Afrikka. Porauslaivoja käytetään korkeamman mobiiliteetin vuoksi pääasiassa exploration poraukseen, joten voi olla päätyy kiertolaiseksi uusille areenoille esim. Itä-Afrikkaan ja Oseaniaan. Pääasia että tulee sopimus.

Anonymous said...

No tulihan West Geministä jotain ilmoitusta. Joku odottanut parempaa, kun kurssi pikkuisen niiasi.

Spicer said...

Tuskin tuo liittyi vain tähän sopimukseen. SDRL:n markkina-arvo on 8.5 miljardia dollaria ja realistisesti olisi voinut odottaa korkeintaan kymmenen prosenttia korkeampaa dr:ää eli $520k, jolla olisi ollut 35 miljoonaa suurempi kokonaisarvo ja kumminkin SDRL:n markkina arvo laski tänään 350 miljoona dollaria eli kymmenen kertaa enemmän.

Kuka lie asiakas, ei kumminkaan ole super major eikä ehkä majorkaan.