Liikevaihto $119 milj. +2%
Operatiivinen kassavirta $61 milj.(+126%)
Liikevoitto 35.61 milj. (+7%)
Nettotulos $17 milj.(+35%)
P/E 3.75
Tase
Varat
Lyhytaikaiset $131.08 milj.
Kaikki $1,715.51 milj.
Velvoitteet
Lyhytaikaiset $155.36 milj.
Kaikki $1,089.42 milj.
Omapääoma $626.08 milj.
P/B 0.43
Sopimuskirja (30.06.2009) $367 miljoonaa
Näkymät
"With major and national oil companies maintaining their exploration and development programmes, there is little evidence of cancellations or longer term reduced mobility in the rig market. However, clients continue to be cautious before contracting transport services.
Moreover delays to financing arrangements are holding up the finalization of contracts for new build rigs and equipment. Encouragingly, tender opportunities for the largest and most technically challenging Transport, Installation & Logistics projects are showing steady growth and as an organization, Dockwise is learning how to secure these contracts. The outlook for Dockwise’s 2009 performance remains good, even though shortening lead times for certain market segments, particularly rig transports, are not contributing to visibility. Based on the results for the first half, together with the current backlog and tender activity, Dockwise expects to deliver a financial performance for 2009 in line with expectations and to perform comfortably within its banking covenants. In the current
economic climate, our internal net debt / EBITDA target of 3 by the end of 2009 is more challenging, although management regard it as an achievable goal in the near to medium term.
For 2010, a clearer outlook is forming, where the transformation of Dockwise into a full service maritime transportation company has secured a number of major scale projects, already representing backlog of nearly USD 200 million."
Raportti(.pdf)
2 comments:
Mielenkiintoinen yhtiö, tekee hyvää tulostakin. Tulevaisuudessa varmaan riittää tälle businesta. Itse omistan vähän tätä yhtiötä, mutta tällä hetkellä hitusen tappiolla ollaan.
Kiitos kommentista!
Näkymät pidemmällä aikavälillä ovat todellakin hyvät merenalaisen öljyn tuotannon lisääntyessä. Velkaa on rutkasti, mutta jos öljyn hinta vakiintuu 60-70 dollarin tasolle, kuljetettavaa pitäisi riittää lähivuosinakin ja velan saa pudotettua kolmessa neljässä vuodessa kohtuu tasolle.
Post a Comment