Sunday, November 8, 2009

Poimintoja Transoceanin CC:stä:

Petrobras:

"While we are currently reviewing the challenges associated with this tender, we are very interested in participating in this opportunity and increasing our presence in Brazil.

Additionally, we believe that Petrobras will require more ultra-deepwater and deepwater rigs from the existing available fleet in the near term to continue their exploration and appraisal drilling in the conventional and pre-salt areas."


Deepwater

"Turning to the U.S. Gulf of Mexico, Chevron has recently issued an inquiry for two 10,000 foot units and we believe that with the recent Tiber discovery, there may also be room for an additional unit for BP.

We also expect incremental ultra-deepwater demand as a result of the recent drilling successes in Angola, Ghana and Sierra Leone. Other emerging markets such as Israel, Mexico, Indonesia and the Black Sea will further add to the opportunity set that continues to support our belief in the long-term deepwater fundamentals

In the near term, however, as Bob mentioned, the demand for units of 5,000 foot water depth capability remains weak as the majority of the current deepwater tenders have requirements greater than 5,000 feet."

Midwater

"Moving on to the worldwide midwater floater market, the market continues to be a bit soft with 13 units already stacked with three more completing their current contracts in 2009.

While supply continues to outpace demand, we are experiencing more interest than the previous quarter. We also had the opportunity to extend some of our units as a result of our customers' successful drilling efforts. With the increase in the pricing of natural gas in the U.K., tendering activity in this market segment can improve quickly. Other than a few tenders in Asia-Pacific, the remaining markets have been a bit slow to respond, especially West Africa."


Fasineeraava tiedon pala:

"I assume you're talking about the Arctic rig, so I will let Steven answer that question.

Steven Newman

This is something we have been working on for a couple of years now and our team has done a great job in terms of assessing the market potential in the Arctic, understanding exactly what it would take to operate up there, then developing a design that meets our requirements, our customers' requirements and the expectations of the regulatory authorities. So, we have progressed that design fairly far along, we're in very developed discussions with a customer. As Bob said in his opening remarks, we're hopeful that we'll succeed in securing a contract to actually build an Arctic class vessel by the end of the year."



CC: MP3 tai transskripti

5 comments:

Anonymous said...

Kiitoksia taas näistä poiminnoista. Hienoa että jaksat näitä tehdä

tabasco said...

Kiitoksia näistä. Noinkohan on mahdollista kehittää lautta, joka operoisi myös jäiden puristuksessa? Sellaiselle varmaankin riittäisi kysyntää.

Tänään Upstreamissa: "Peru’s President Alan Garcia claimed Canada’s Talisman Energy has found light crude in an exploration block in northern Peru"

Talismanin blokit näyttäisivät olevan kuitenkin hieman eri alueella kuin GTE:n (jota tuli vastikään sipaistua salkkuun)

Spicer said...

Stenalla on Koreassa rakenteilla Drillmax Ice-porauslaiva, joka kykenee toimimaan arktisissa olosuhteissa ja jään puristuksessa. Murtamaan se ei pysty. Hinta on aika pippurinen: ~1.5 miljardia dollaria.

RIG aikoo mitä ilmeisimmin rakennuttaa vastaavan, mutta omilla speceillä.

Frontier Drillingin ja Shellin Bully Rigit ovar myös suuniteltu toimimaan artisissa oloissa. Tosin noiden Bullien jään kesto ei ilmeisesti ole samalla tasolla kuin Drillmax icella.

Jos tai oikeammin kun nuo lähtevät poraamaan Gröntlantiin ja Alaskaan on noilla arvioitu olevan $700 000 dr:t.

Stenan paatista:
http://www.stena-drilling.com/sub.asp?m=drilling&p=ice

Bully I:
http://www.frontier-drill.com/Fleet/Bully1/tabid/91/Default.aspx

Spicer said...

Se mikä tuossa RIGin pätkässä on erityisen mielenkiintoista on se että heillä on ilmeisesti asiakas alukselle ja nimenomaan arktisia hommia varten. Exxon tai BP veikkaisin. Tai sitten muutaman super majorin/majorin konsortio.

Vaan minne meinaavat ensiksi seilata porailemaan?

tabasco said...

Drillmax Ice ei tosiaan sovellu ihan kovimpiin olosuhteisiin.

Exxonilla, BP:llä ja Shellillä on varauksia Grönlannissa.

Shell on pistänyt paljon pelimerkkejä Alaskan offshoreen. North slopen edusta on kesällä vain hetken aikaa sulana, joten jokin jäänmurtaja-porauslaiva varmaan kelpaisi heille. Tosin uutisoinnin perusteella ympäristöjärjestöt ja valaanpyytäjät heittelevät kapuloita rattaisiin. Ilmeisesti valaanpyynti on hieno harrastus mutta öljynporaus ei.

Venäjän vedet on esiintymien täplittämät mutta tuntuu tuo Stokmannin korkkauskin vielä aika kaukaiselta asialta.