Sunday, February 5, 2012

Jotain. Ehkä.

CanElson Drilling has Patent Pending to Fuel Mobile Equipment With Stranded or Flared Natural Gas

CALGARY, ALBERTA--(Marketwire - Jan. 25, 2012) - CanElson Drilling Inc. ("CanElson" or the "Company") (TSX:CDI) announced today that it has a patent pending for the fueling of mobile equipment with stranded or flared natural gas. Stranded gas is defined as natural gas that is not being moved from the well to market due to a lack of infrastructure. CanElson has tested and evaluated the technology to utilize trucked Compressed Natural Gas ("CNG") on its mechanical drilling rigs. Initial tests have been very positive and indicate strong economics to support the next phase of development which includes implementing the technology on four of the Company's drilling rigs located in the Saskatchewan Bakken resource play during the second quarter of 2012. This next phase of development will implement the delivery of gas directly to the drilling rigs using mobile Gas Transport Modules ("GTM's"). In the third and fourth quarters CanElson expects to expand the utilization of the technology into North Dakota and the Permian Basin of west Texas.

Bi-Fuel is a proven technology, consisting of CNG injected into the inlet air of a diesel engine. The natural gas can replace up to 60 - 70% of the diesel fuel when the engine is under load. Further savings are possible in winter because a rig boiler can be fired on 100% CNG, and there are other mobile diesel engine applications (e.g. fracture stimulation equipment). Using heating value, the current diesel equivalent value of CNG is approximately $30 per thousand cubic feet (mcf). By displacing a portion of diesel fuel use from its drilling rigs with CNG, there is a significant economic and environmental opportunity for the Company as well as its customers and the communities where the rigs work...




Tämän lisäksi Elson McDougalilla on taasen uusi ja hieman kiintoisa rauta tulessa(MXX).

Muoks. 7.2.2012 Lisätty kuva CanElsonin presentaatiosta

5 comments:

Anonymous said...

Olen aina ihmetellyt miksi yhtiöt polttavat maakaasua kun sen voisi käyttää hyväksi. 60-70% säästö dieselkulutuksessa on merkittävä säästö!

Mikä tuossa MXX:ssä kiinnostaa? Mittaus- ja loggauslaitteita poraajille ym laitteita poraajille. Vastaavia tuotteita/palvelua tarjoavia palveluyhtiöitä NA-markkinoilla ainakin yli tusinan verran.

Oletko tutustunut Stress Field Detector systeemiin?

pq

Spicer said...

Elson McDougal, pönäkkä, punakka, kiltitetty ikihiprakassa oleva skotti, jolla on kultainen kosketus.
Sisäpiirin netto-ostot pörssistä viimeiseltä vuoden puolikkaalta ovat 245,000 kpl ja sama määrä dollareina.

SFD: Jossain kanadalaisessa julkaisussa juttua tuosta viime tai toissa vuonna. Olen varsin skeptinen, varsinkin Rocksourcen jälkeen.

Anonymous said...

SFD:stä huomattavasti enempi dataa ja tutkimusta tehty kuin EM soveltuvuudesta öljymuodostelmien etsimiseen. Parhaassa tapauksessa SFD voisi syrjäyttää seismiset 2D-luotaukset.

pq

Spicer said...

Tuosta CDI:n innovaatiosta vielä: tuollaisella öljyn mukana tulevalla oheiskaasulla on paikoittain negatiivinen arvo, kun kaasua tulee kaivosta suhteellisen vähän verrattuna siirtoputkistoon liittämiskustannuksiin ja säännökset kun eivät salli laajamittaista kaasun polttoa paikan päällä. Suurin osa CDI:n porista on Bakkenia reijittämässä Saskatchewanissa ja Pohjois-Dakotassa, missä oheiskaasu (solution gas) on nykyään jo ongelma.
Saa nähdä on patentilla arvoa.

Anonymous said...

Laskin että teoreettinen säästö vuodessa voisi olla jopa US$500,000/rig kun GTM myös käytössä, eli n. puolet polttoainekuluista. Säästöä tosiaan tulee lisää kun voi välttää turhat putkisto vedot. Arveluttaa tuo patentin haku koska tekniikka vastaavanlaisen laitteiston valmistamiseksi on ollut jo vuosia olemassa.
pq