"DnB Nor Markets kutter kursmålet på Seadrill-aksjen fra 120 kroner til 115 kroner. De opprettholder salgsanbefalingen på aksjen. Det kommer frem i morgenrapporten mandag.
- Seadrill har sikret seg en kontrakt for det nybygde West Gemini. Boreskipet skal etter avtalen inn på en 2+1 års kontrakt med Total utenfor Angola. Vi er ikke altfor positive til dette segmentet og kontrakten, på rundt 445.000 dollar per dag, lå også under det nivået vi hadde forventet, skriver DnB Nor Markets i morgenrapporten"
Osto ja myynti-suositukset kuten myös tavoitekurssit ovat hepan peräpään tuotetta ja noiden suosituksien perustelut ovat lähinnä käyttökelpoisia. DnBNor laskee mobilisaation kustannukseksi 20 miljoonaa mikä on todella paljon. Kyseessä on porauslaiva joka pääsee omin avuin perille, jolloin mobilisaation pitäisi tarkoittaa lähinnä poraustornin purkua ja kasausta sekä tietysti polttoaineita. Ei tarvita heavy liftia tai hinausta. Semin kuljettaminen Singaporesta tai Etelä-Koreasta Meksikonlahdelle puoliuppoavalla raskaankaluston kuljetusaluksella maksaa n.25 miljoonaa niin miten tämä voisi olla noin kallista. Geminin nopeus on 11.5 solmua ja Dockwisen Blue Marlinin lastattuna 12 solmua, joten matkaan kuluva aika on suurin piirtein sama. Onkohan Gemini tilattu ilman moottoreita, jolloin ilmoitettu nopeus tarkoittaa hinauksella saavutettua nopeutta.
Yhtiön arvioima dr näkyy tulosjulkistuksen mukana julkaistavassa fleet status reportissa.
Asiakas, jota ei Seadrillin tiedotteessa mainittu on Total. Erinomaisen maksukykyinen yhtiö.
3 comments:
Onneksi Total eikä mikkään pingpong. Totalin kanssa 470k on hyvä ratkaisu IMO.
Mitä nyt vähän aikaa aktiivisesti seurannut, eikös DnbNor, useasti aika hyvä kontraindikaattori?
Ei ole viime aikoina tullut seurattua Norin suosituksia suuremmin, joten en osaa ottaa kantaa.
Seawellille(70% SDRL:n omistama) jatkosopimus Gullfaksiin ja Statfjordiin. Näyttäisi olevan 20% arvokkaampi kuin vuoden 2008 sopimus.
http://www.seawellcorp.com/modules/module_123/proxy.asp?D=2&I=6654&C=9
Post a Comment